Catch & Release stoppas och öring i sjön

26.06.2026

Hej fiskevänner!

Vi hoppas att ni njuter av sommaren och det fina väder som äntligen har kommit.

Med sommaren kommer tyvärr också stigande vattentemperatur i vår fina sjö.

Just nu ligger temperaturen över 20° i sjön och därför inför vi stopp för catch & release på all laxartad fisk, regnbåge och öring.

Ja, nu har vi även öring i sjön igen efter att enbart ha satt ut regnbåge sedan nystarten förra året.

Observera att abborre ska återutsättas precis som tidigare.

En fortsatt trevlig sommar önskar vi i styrelsen!

Share