Catch & Release stoppas och öring i sjön
26.06.2026
Hej fiskevänner!
Vi hoppas att ni njuter av sommaren och det fina väder som äntligen har kommit.
Med sommaren kommer tyvärr också stigande vattentemperatur i vår fina sjö.
Just nu ligger temperaturen över 20° i sjön och därför inför vi stopp för catch & release på all laxartad fisk, regnbåge och öring.
Ja, nu har vi även öring i sjön igen efter att enbart ha satt ut regnbåge sedan nystarten förra året.
Observera att abborre ska återutsättas precis som tidigare.
En fortsatt trevlig sommar önskar vi i styrelsen!
